BlogList!

zondag 22 september 2013

REVIEW: Maybelline Dream Fresh BB Cream (Dark)


REVIEW!



Maybelline Dream Fresh BB Cream (Dark)
(8-in-1 BB Cream Instant Fresh-Faced Glow met SPF 30)



Hello Peeps,

Het is weer zondag. Dus: ZondagReviewDag!
Vorige week kreeg ik de eerste vraag binnen via mijn Blog! Super leuk!
Er werd naar mijn mening gevraagd over de Maybelline Dream Fresh BB Cream (BB Cream), en of het vergelijkbaar is met de Maybelline FIT ME Liquid Foundation (vanaf de kleur 350). Ik zal in deze blog alleen een review geven over de BB Cream. In een van de 
volgende blogs zal ik de twee producten tegenover elkaar zetten.

Ik heb de BB Cream afgelopen donderdag aangeschaft en tot vandaag gedragen. En ik kan je mededelen: ik ben BLIJ!!
De Maybelline Dream Fresh BB Cream is een van de nieuwste producten van Maybelline. De BB Cream bevat een foundation en verzorging in één. Na het aanbrengen krijg je in een oogwenk een egale en natuurlijk uitziende huid. 

De BB Cream bevat een gel-basis formule en de volgende acht voordelen in één:
1. geeft je een natuurlijke glans, 2. complimenteert je huidskleur, 3. bevat SPF 30 (beschermt tegen de zon), 4. hydrateert de hele dag, 5. vervaagt de imperfecties, 6. bevat geen olie, 7. een zichtbaar gladde tint en 8. geeft een fris gevoel.
Je hoeft een beetje BB Cream aan te brengen om het effect te zien. Door de verfijnde pigmenten voelt het alsof je geen make up op je gezicht hebt zitten. Breng de BB Cream aan met je vingers of met een foundation kwast.  

De BB Cream in de kleur Dark lijkt heel licht, maar als je het aanbrengt mengt het direct met je huid. Je ziet dan ook geen vlekken zitten. 










Ik heb een collage gemaakt om het effect van de BB Cream op mijn huidskleur weer te geven.
Foto's gemaakt rond 11:00 uur.

Zoals je op foto 1 ziet heb ik donkere plekken onder mijn ogen en donkerder rond mijn mond. Mijn wangen zijn dan weer lichter van kleur. 
Op foto 2 heb ik de BB Cream aangebracht en heeft mijn huidskleur egaler gemaakt: de donkere plekken onder mijn ogen en mond zijn minder zichtbaar.
Vervolgens heb ik op foto 3 een concealer  aangebracht om de donkere plekken goed weg te werken (aangebracht onder mijn ogen en rond mijn mond).
Tenslotte heb ik op foto 4 mijn gezicht "afgemaakt" door te contouren, gezichtspoeder, blush, eyeliner en mascara aan te brengen. 

Ik ben verrast, maar de BB Cream doet wat hij moet doen! Ik breng een beetje BB Cream aan en ik krijg gelijk een egaler en natuurlijke kleur met een "glow". Het voelt licht aan en heb niet door dat ik een "lichte foundation" op heb. Ook heb ik de hele dag een fris gezicht gehad.
Ondanks dat de BB Cream mijn huid heeft geëgaliseerd, blijf ik de donkere plekken toch houden. Maar dat was te verwachten. Ik moet, al hoewel het met een normale foundation niet anders is, een concealer gebruiken. Tenslotte gebruik ik altijd een gezichtspoeder om te voorkomen dat ik, na verloop van tijd, een te glimmende gezicht krijg.  

  
Foto gemaakt om 18:30 uur.
Deze foto is aan het einde van de dag gemaakt. Je       ziet dat rond mijn mond de BB Cream wat is               weggevaagd. Maar over het algemeen bleef het         goed zitten (ik liep ook nog door wat regen). Ik           verwachtte ook niet dat de BB Cream de hele dag       een perfecte dekking gaf. Als je hele dag een                 perfecte dekking wilt, moet je een full cover                 foundation gebruiken!











Al met al ben ik, zoals ik al in het begin aangaf, blij met dit product. Het doet wat hij moet doen. Ik was bang dat de kleur te licht voor me zou zijn. Het ziet er licht uit maar het mengt met je huidskleur! Voor mij is de BB Cream dan ook een ideale vervanging voor een normale foundation op de dagen dat ik geen zin heb om mezelf op te maken maar wel een natuurlijke look wilt. Ondanks dat de BB Cream geen olie bevat is het verstandig om een gezichtspoeder te gebruiken om een glimmende gezicht te voorkomen!

Voor de prijs hoef je hem ook niet te laten staan. De BB Cream is voor € 9,99 te verkrijgen bij drogisterijen of online webshops. Wel is de kleur Dark moeilijk te krijgen. Niet alle drogisterijen verkopen de BB Cream in de kleur Dark. Heel irritant! Ik moest dan ook vijf verschillende drogisterijen afgaan en uiteindelijk vond ik de BB Cream in een drogisterij in Amsterdam. 

Bedankt voor het lezen en tot de volgende review!

xXx Pam...

Gebruikte producten
- Maybelline Dream Fresh BB Cream- kleur Dark
- NYX concealer jar- kleur Nutmeg
- Sleek MakeUp Face Form- kleur Dark
- Ben Nye Professional Classic Face Powder- kleur Sienna
- Ben Nye Luxury Powder- kleur Banana (onder de ogen)
- Sleek MakeUp Blush By 3 Palette- kleuren Sugar en Pumpkin
- Catrice Liquid Liner- kleur black
- Maybelline mascara- The Falsies Feather-look (Volum' Express)- kleur Black


P.S.: Foto's zijn niet bewerkt!

1 opmerking:

Amber zei

Heel mooi. Ik wil deze ook nog steeds proberen. Wat heb je je wenkbrauwen hier prachtig bijgetekend zeg!